söndag 29 mars 2009

Tillbaka från Filippinerna!

I torsdags landade vi på Landvetter efter att ha spenderat sammanlagt 14 timmar på ett flygplan. Tyvärr blev det inte mycket sömn för ett stackars barn skrek minst hälften av tiden. Han var nog precis adopterad och på väg hem med sina nya föräldrar så det var inte konstigt att han var orolig. Vi har i alla fall haft en underbar semester och fått möjlighet att se så mycket och träffat så många intressanta människor. Jag måste säga att Hoppets Stjärna gör ett otroligt bra arbete med de pengar de får!

På semestern har vi också fått möjligheten att lägga husplanerna åt sidan för att totalt slappna av men nu hoppas jag att det snart kommer igång igen. Innan vi åkte bestämde jag och Tobias oss för att vi ska ha mörkgråa fönster, dörrar och garageportar. Det tog dock ett antal dagar innan jag kunde bestämma mig. Efter att vi åkt runt och kollat på massa hus bestämde vi oss dock för att köra med den mörkgråa nyansen. Resten av huset ska ju vara vitt med lite cederträ och vi ska inte ha några foder runt fönsterna så någon färg kan ju vara kul att ha.

Innan vi åkte på semestern lämnade vi in ansökan om lagfart och bygglov så imorgon ska jag ringa för att se hur lång tid de beräknar tills bygglovet är klart. Så fort det är klart kan vi börja gräva för avloppet och vattnet. Sen hoppas vi kunna komma igång i maj med själva huset. Tänk, i slutet av året kanske vi flyttar in i vårt nya hus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar