torsdag 30 juli 2009

Vi ska måla hela världen, lilla mamma!

Nu är det målningen som är igång och allt jobb som ändå det innebär. Trots regnet som öst ner det senaste så har vi faktiskt hunnit med en hel del. Vi började med att grundmåla alla brädor till huset och sen har vi målat nästan alla brädor ännu en gång med färdigfärg. Kulören som vi valt kallas "bomull" och är en aning äggvit, jag tror att det kommer passa bra ihop med den oljade cederpanelen som vi även ska ha.

Som tur är har vi fått lite hjälp. En dag fick vi hjälp från Fredrik, då gick det fort kan jag lova. Inte dåligt att en målare vill hjälpa till på sin pappaledighet! Så vi är väldigt tacksamma för hjälpen. I veckan var Tobias pappa och hjälpte till och på lördag ska båda Tobias mamma och bror hjälpa oss. Så efter helgen kommer vi vara klara med brädorna och förhoppningsvis även takfoten. Sen v. 35 ska vi stryka hela huset en sista gång och fint kommer det att bli! Vi är dock lite oroliga över att de brädor som vi nu målat enbart är till huset och att vi kanske får ännu en hög till garaget. Vi väntar därför på svar från Etikhus för att höra om vi har ännu mer brädor att måla eller ej, håll tummarna att vi slipper måla mer!

Såhär har det sett ut när vi har målat. Tyvärr finns inga bilder på mig men det beror på att jag har varit fotografen men jag vill poängtera att jag har målat precis lite mycket som Tobias, här hjälps vi åt! :)

Den stora högen är bara grundad och den lilla har vi målat en gång med grundfärg och en gång med färdigfärg. Nu har vi dock kommit lite längre så vi är snart klara!
Såhär har vi stått.. vi har arbetat upp en bra teknik ihop, eller man kanske ska säga att Tobias har lärt mig en bra teknik.
Här är Tobias igång och målar. Jag förstår inte hur han lyckas få så lite färg på sig.. Ni ska se mina kläder, jag har minst 1 liter färg på kläderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar