tisdag 25 augusti 2009

Taket läggs på i hettan

I slutet av förra veckan var snickarna klara med den andra gaveln och vi målade den en sista gång i lördags. Måste erkänna att målning inte är min favorit sysselsättning för tillfället, men jag hjälper till så mycket jag kan ändå. Jag har tur att jag har en sån duktig kille! Vi blev dock väldigt oroliga när vi såg gula fläckar på den första gaveln som vi hade målat. Därför kontaktade vi Colorama och efter att de pratat med tillverkaren visade det sig att fläckarna beror på ett mögelförebyggande medel i färgen som reagerar när man målar i hög luftfuktighet och i värme, en slagt kemisk process. Dessa fläckar försvinner dock av sig själv, såg redan idag att många fläckar hade försvunnit.


Den andra gaveln som är klar, Tobias målar det sista vid fönsterna.


Såhär såg fläckarna ut, ni kan ju förstå att vi blev lite upprörda, men det ska ju försvinna av sig själv så det är ju skönt!

Arbetet har sedan fortsatt och denna vecka har snickarna börjat bygga balkongen och lägga taket. Jag var där en sväng idag med lite läsk och bullar, man måste ju ta hand om sina snickare! De hade det väldigt varmt på taket idag så jag tror att den kalla läsken var speciellt uppskattad. I huset fanns även två rörmokare som jobbade för fullt med avloppet.


Detta är början på balkongen, undertill är tanken att ha ett framtida uterum vilket dock blir ett senare projekt.


Här kan ni se att de har lagt de flesta takpannorna, grått blir det!


Snickarna jobbar snabbt och de är snart klara med taket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar