tisdag 20 oktober 2009

Klinker problem..

I helgen skulle jag och mamma åka och titta på lite kakel till köket. Efter att vi varit i några butiker bestämde jag mig för att vi skulle åka till Beckers Nya hem då det är de som kommer göra jobbet. Då kom killen fram som vi beställt all vår klinkers från och det visade sig att hans leverantör glömt att beställa just den klinker som vi skulle ha och han visste inte om det skulle kunna gå att få fram tills det är dags att börja kakla..

Detta var egentligen ganska konstigt för jag hade suttit på jobbet veckan innan och funderat på om vi kanske skulle byta klinker. När vi valde stod vi nämligen och valde mellan två olika klinker-plattor och vi bestämde oss då för den billiga. Jag har funderat om det överhuvudtaget går att byta såhär sent och kom väl fram till att jag inte skulle krångla, jag sa inte ens något till Tobias. Så jag blev nästan lite glad när det blev som det blev. Det innebar ju att vi kunde byta klinker, okej det blir lite dyrare men också snyggare. Den nya klinker-plattan är nästintill svart.. tror att det kommer bli hur bra som helst. Vi kör samma klinker i både hall, badrum och tvättstuga för att få det enhetligt. Ska bli kul att se när de börjar kakla.. Så det finns inget ont som inte har något gott i sig, eller vad man nu säger! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar