torsdag 4 juni 2009

Det blåser fortfarande!

Den senaste veckan har det blåst mycket ute i Blixtorp vilket resulterade i att ännu mera jobb blev förstört. Kanske inte förstört men de måste nu göra om ganska mycket..



Här har formen till huset blåst isär, killen som gjort jobbet blev inte speciellt glad när han såg detta. Men så blir det när man bygger hus mitt ute på en åker!



Här har de fått ihop allt igenom och lagt ner all isolering.



Idag när vi var ute på tomten kunde vi även se att golvvärmen är lagd och att det nu är klart för gjutningen som ska ske imorgon.



Här ser man hur golvvärmen ligger (de blå slangarna).
Röret som sticker upp i vänstra delen av bilden är tilluften till braskaminen.

Imorse hann jag också med ett snabbt möte med Peter från Etikhus för att titta på förvaringsmöjligheter till vårt hus. Då vi kommer ha snetak i huset vill vi kunna uttnyttja den ytan och då hade de kommit på en bra lösning hos några som de bygger till i Träslöv, som råkar vara en av våra närmsta grannar för tillfället! Så jag och Peter träffades i deras hus där han visade mig följande:



Detta är lite svårt att förklara.. Man sätter skenor på golvet och i dessa kan vi sätta luckor i olika storlekar/typer för att kunna förvara där också..
Huset var förresten väldigt fint, ligger precis vid Träslöv kyrka. Ljust och fint precis som vi vill ha det!

Nu ska jag gå och lägga mig och förbereda mig inför min examensdag imorgon. Tyvärr har mamma blivit sjuk och kommer antagligen inte kunna följa med till Göteborg imorgon men jag hoppas bara att hon blir frisk till på lördag när vi ska fira hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar