torsdag 11 juni 2009

Snickarna har börjat!

Regnet öser ner och samtidigt har snickarna börjar bygga vårt hus. Vi va ute vid bygget idag, nu kan jag inte kalla det tomten längre för nu är det mer än så. Från vägen såg det inte ut som om det hade hänt något så vi blev lite besvikna men bestämde oss trots allt att åka fram för att kolla. Då kunde vi se att det hade hänt en hel del. De hade börjat på ytterväggarna men än så länge ligger de ner på plattan. Såhär såg det ut idag:


Här ligger ytterväggarna ner, eller rättare sagt reglarna.


Här ska köket ligga, ni kan väl se det framför er? ;)



Kom på att jag inte har visat någon ritning på köket.. Såhär kommer det att se ut men en svart granitskiva som bänkskiva.
Idag kände mig för övrigt som en sån där jobbig kund. Jag kom på att fönstret i badrummet inte var centrerat utan låg mer till vänster på väggen. Så jag mailade och frågade om det gick att ändra och efter nån timma ringde Peter från Etikhus och sa att de fixar det. Jag blev förvånad över att de kunde fixa det då jag mest chansade på att snickarna inte hade hunnit börja med reglarna till fönsterna. Dock sa Peter att de redan hade gjort reglarna men att de skulle göra om det, så nu fick det ändra de reglarna.. ångrar nästan att jag sa något men det kommer ju bli bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar