söndag 1 november 2009

Ett besök på Mio

Vi har tittat på en byggbar soffa på Mio som kallas Coffee, den går att bygga på hur många olika sätt som helst och det finns många olika tyger och läder att välja mellan. Vi har nu kommit fram till att vi vill ha en i läder på nedervåningen och två stycken i tyg på ovanvåningen. Så idag åkte jag och Tobias för att titta på sofforna som vi vill ha i huset och för att diskutera om vi kunde få nån rabatt om vi köpte tre soffor på en gång. Det handlar ju om ganska mycket pengar så jag antog att vi skulle få lite rabatt. Och man kan ju säga att jag hade rätt för vi fick LITE rabatt. När expediten sa att vi kunde få 3 % rabatt så kunde jag inte hålla mig för skratt. Det blir en rabatt på 1500 kr och jag tyckte det kändes så löjligt när man ska köpa grejer för nästan 50 000kr. Så jag ska ta kontakt med några andra Mio affärer för att höra om de möjligtvis är mer intresserade av att sälja soffor. För lite mer vinstmarginal måste de ju ha tycker man i alla fall. Vi får väl se vad som händer, det värsta är ju att vi har snöat in oss lite på just denna byggbara soffa men vi ska åka till Göteborg på fredag och då kanske vi hittar någon annan modell. Men jag återkommer med vad som händer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar