lördag 7 november 2009

Möblerna är beställda!

Äntligen har vi fått beställt möbler till vårt hus och nu kommer vi till och med att få möblerna innan jul vilket känns extra kul. Om ni läste förra inlägget så vet ni ju att jag var en aning irriterad över att vi knappt fick någon rabatt. Men idag när vi beställde lyckades vi få 2000 kr i rabatt plus hemkörning och montering, så vi är väldigt nöjda faktiskt.

Här kommer lite bilder på det som vi beställt idag:



Denna soffa, fast i svart skinn utan divanen. Alltså blir det en vanlig tre-sits på nedervåningen med två fåtöljer från EM (se längst ner)

http://www.mio.se/
Två sådana soffor mittemot varandra på ovanvåningen i det tyg som är på bilden

8 sådana stolar köpte vi. Vi diskuterade länge om vi ville ha skinnstolar, som vi hade innan men när vi hittade dessa så visste vi direkt att vi ville ha dem. De är väldigt stilrena, nätta och väldigt sköna att sitta på.

Ett 240x100 bord i massiv ek. Vi ville inte ha ett likadant bord som vi hade innan (det som vi har sålt), ett ekbord med massa stavar, så denna gång köpte vi ett som var med hela lameller.

Nu återstår det såklart en hel del gjejer men vi hoppas kunna hitta några fynd vid nästa möbelrea. Man måste ju faktiskt inte ha allting precis från början. Men jag ska beställa "mina" fåtöljer som jag bara måste ha. Det blir två stycken "Kiel" i svart skinn från EM som får stå mittemot vår tre-sits soffa på nedervåningen. Då kan man sitta i fåtöljerna och titta på braskaminen.. Jag börjar verkligen att längta!

http://www.em.com/

Två stycken snurrfåtöljer "Kiel" skall beställas från EM-möbler i svart skinn. Jag älskar dessa! Den liknar fåtöljen "Ägget", se nedan.


Orginalet "Ägget" som är formgivet av Arne Jacobsen 1958 och som kostar mer än 10 gånger så mycket som "Kiel" från EM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar