torsdag 14 maj 2009

Markarbetet fortsätter..

Igår var jag och Tobias ute på tomten en sväng och där händer grejer. Precis när vi kom så såg vi att det kom en lastbil med massa grus som var på väg till vår tomt för att lasta av. Men innan vi åkte till tomten stannade vi hos grannen och störde honom när har satte upp gips. Nu börjar man kunna se hur deras hus kommer se ut invändigt, det kommer att bli jättefint!

När vi sedan var ute på tomten tog vi självklart lite kort så jag lägger upp några här:

Här är vår framtida garageinfart.. Det ser väl bra ut! :)


Här arbetas det med markarbetet för huset.

Vi såg också att de till och med hade hunnit gräva ner reningsverket, det går fort!

Nu är det inte länge kvar till grunden ska gjutas, v.23 kommer det igång och sen rullar det på fram till slutet av december när allt beräknas vara klart!
Nu börjar det också bli dags att välja kakel och klinkers vilket inte är det lättaste valet.Vi tror dock att vi hittat det vi vill ha. Dessa plattorna kan man kombinera på olika sätt i båda badrummen. Vi har tänkt att ha de stora (30x60) grå rektangulära på både hallen och badrummens golven. Den stora vita kommer vi ha på väggarna i badrummen. Sen vet vi inte hur eller vart vi ska sätta mosaiken och stavmosaiken men vi kommer nog på något tillsammans med Beckers Nya hem. Tror nog att det kommer bli bra ihop. Eller vad tror ni?
Vi har i alla fall fått en extra vecka innan det måste vara bestämt för jag har två tentor som ska vara inlämnade på måndag så jag hinner inte engagera mig i detta så mycket som jag vill om vi hade varit tvungna att bestämma oss till på måndag. Tur att vi har så bra husleverantör!

1 kommentar:

  1. snyggt. ni har bra smak.inte lätt att välja, det finns ju hur mycke som helst.kram

    SvaraRadera