lördag 9 maj 2009

Nu händer det lite saker..

Igår kväll var Tobias bror Andreas här med en annan kompis, Mauritz. Vi åt lite kräftor och satt och snacka hela kvällen. Vid halv nio kom vi på att vi skulle åka ut till tomten. Som tur var hade jag inte duckit något så jag kunde köra. Andreas och Mauritz hade aldrig varit på tomten och nu har ju de börjat schaktat så nu kan man ju se att det börjar hända något. Här är lite bilder som vi tog igår kväll.

Här kan ni se grannarnas (Emelié & Markus) hus i bakgrunden. På vår tomt har de nu grävt ut för huset och garaget samt börjat lägga ner jordvärmen.




Här kommer huset att stå!



Här grävs jordvärmeslangen ner.


Vad sägs om solnedgången som vi kommer ha på baksidan av huset? Inte helt fel! Vi har världens utsikt på baksidan och mitt i alltihopa ser vi Träslöv kyrka.

Igår var vi för övrigt hos elektrikern i nästan TRE timmar för att diskutera antal vägguttag, strömbrytare och spotlights. Trodde inte för min värld att det skulle ta så lång tid men det gjorde det. Men nu är även detta gjort så det känns skönt.
Idag väntar STORSTÄDNING av lägenheten för imorgon är det visning. I eftermiddag ska vi hälsa på mormor och morfar och kvällen spenderas sedan hos min kusin för hon fyller 26 år idag! Grattis!

1 kommentar:

  1. hoppas att ni får någon som vill köpa eran lägenhet. kram svärmor

    SvaraRadera