fredag 1 maj 2009

Byggsamrådet är avklarat!

Nu kan vi äntligen sätta igång med huset för igår hade vi det obligatoriska byggsamrådet som måste vara avklarat innan arbetet sätts igång. Jag och Tobias satt mest som frågetecken när Ulf gick igenom alla olika dokument med handläggaren på kommunen. Vi hade kanske inte så mycket att tillägga, det kändes tryggt att ha med vår kvalitetsansvarige.

Denna vecka har jag även bokat in grovutsättning på huset så på tisdag kommer vi kunna se vart på tomten huset skall ligga, spännande!

I onsdags drog jag med pappa till Frej Jonsson & Co i Göteborg för att Tobias inte kände att han hade tid att åka dit i helgen som vi tänkt för att han ska måla sin pappas hus. Så istället var det upp till mig och pappa att hitta några snygga kranar och badrumsmöbler. Vi hittade faktiskt en hel del snyggt, jag insåg ganska snabbt att vi lätt hade kunnat lägga flera tusentals kronor på olika kranar, duschset med mera. Nånstans måste man dock hålla igen lite. Jag tog lite bilder för att jag skulle kunna visa Tobias när jag kom hem så jag lägger väl upp några här så kan ni se vad vi valt. Eller vad vi kommer att välja som det ser ut nu i alla fall, vi har ju trots allt helgen kvar att ändra oss fram och tillbaka.


Denna blandare ska vi ha i köket!


Denna kör vi i båda badrummen, samma serie som köksblandaren, traditionella och bra hoppas vi. Det finns ju en hel uppsjö men vi bestämde oss för att välja bland ett märke, Mora, för att minimera urvalet. Vilka i-landsproblem!


Badrumsmöblerna kommer från IFÖ och ser ut såhär. Nedsänkningen i tvättstället kommer dock vara centrerat istället för som ovan när det är i högra delen.


I ett av våra badrum ska vi även ha detta högskåp för att få lite mer plats till förvaring.

Imorgon ska jag kolla lite på kakel och klinker.. Snart är alla val klara, känns kul att allt äntligen ska komma igång. Det va ju ett par år sedan vi började tänka på hus och började letade tomt. Men resan mot målet måste man också ta vara på. Förhoppningsvis gör man bara detta en gång och då måste man ju stanna upp, njuta och glädja sig över att man faktiskt bygger sitt drömhus. Sitter och tittar på UNICEF's humorgala och tänker tillbaka på alla barn i Fillipinerna som bodde i skjul, man får ju lite perspektiv..

1 kommentar:

  1. du har bra smak och tänker praktiskt. det gillar jag. dom var snygga. mycke bra val

    SvaraRadera