torsdag 7 maj 2009

Nu kan vi se vart huset skall ligga

I tisdags kom det två personer från Varbergs kommun för att göra en grovutsättning av vårt hus. Självklart var jag där för att se hur allt blev. Regnet öste ner och det blåste. Har insett att vi nog kommer få plantera en hög häck eller några träd för att slippa all blåst.

Här är lite bilder på hur det såg ut i tisdags:



Här slårt de ner pinnar där husets och garages hörn skall ligga:



Detta är husets grovutsättning:



Här ser ni garagets utsättning, ladan i bakgrunden är grannarnas och vi får väl se om den kommer ligga kvar. Som det ser ut nu tror jag att en är för och en är emot, ifall ingen har ändrat sig.



Tillbaka till det där med att plantera träd i trädgården. För ett antal veckor sedan sa jag till min mamma och pappa att de inte skulle ge oss några fruktträd till vår trädgård för jag hatar när det ligger massa rutten frukt på gräsmattan. Självklart är ju frukten god men getingarna som den drar till sig är ju inte så härliga. Därefter tänkte jag inte mer på det men nästa gång jag var hemma hos mamma och pappa så ringde min ingifta farbror och han ville prata med mig. Hör till saken att han är otroligt trädgårdsintresserad och efter vi pratat en stund frågar han om vi skulle vilja ha ett äpple, ett päron och ett plommonträd när vi flyttat in. Snäll som jag är tackar jag och säger att det vill vi gärna. Jag berättar för både mamma och pappa vad som hänt och de viker sig i skratt båda två. Nu skulle vi alltså inte bara få ett fruktträd utan TRE! Efter nån timma förlikar jag mig ändå vid tanken, träden växer ju inte så fort så någon frukt kommer ju inte att komma på flera år. Då berättar pappa att allt bara var ett skämt! De lurade verkligen mig totalt! Men nått fruktträd kommer det säkert bli ändå till slut men jag skulle gärna vilja ha japansk körsbär (tror att det heter så) för på dessa blir det rosa blommor på våren och de är bara så fina!

Nu ska jag bege mig till Göteborg för att min och Hannas uppsats ska bli opponerad på. Spännande men lite läskigt faktiskt. Vi är nöjda men det kanske inte våra opponenter är, vem vet?!

1 kommentar:

  1. ja, lite läskigt var det allt! skönt att ni blev godkända, vi med, med några små justeringar, så skönt! den här nya kursen med TRE hemtentor är ju bara så retlig!!

    SvaraRadera