onsdag 22 april 2009

Bygglovet är beviljat!

Ja tro det eller ej men igår fick vi ett mail från vår handläggare där hon meddelade att hon hade beviljat vårt bygglov. Så tydligen var våra fönster lantliga nog!

Livet flyter på bra måste jag säga. Förutom att vi fick bygglovet igår avslutade jag och Hanna vår C-uppsats så jag var ju bara tvungna att fira dessa två händelser. Det firades med grillad oxfilé hemma hos mamma och pappa, godaste jag ätit på väldigt länge!

Tillbaka till huset, nu är det då dags för att boka in byggsamråd och detta skulle Ulf på Etikhus ta tag i. Sen ska jag kontakta kommunen för utstakning av huset (tror att det heter så). Och därefter kan vi sätta igång. 1 juni beräknar Etikhus att börja och då ska allt markarbete vara gjort, avloppet ska vara klart och vattenbrunnen ska vara borrad. Så det finns ju att göra innan den 1 juni om man säger så. När det börjar hända lite kan jag ju äntligen lägga upp lite bilder också, det har ju inte hänt något sen de första bilderna jag la upp.

Imorgon är min lediga dag innan nästa kurs börjar och då ska vi till HTH för att gå igenom det sista som vi inte hann med på förra mötet. Vi borde väl få reda på kostnaden också vilket kan bli spännande...

Nu vankas lite lax innan jag åker till Göteborg för att lämna in uppsatsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar