onsdag 8 april 2009

Kök med mera skall bestämmas..

Imorgon kl. 11 har vi bokat in ett möte med HTH för en genomgång av vårt framtida kök, tvättstugans utseende, vilka garderober vi vill ha samt bestämma hur skåpen i badrummen skall se ut. Var i brorsans lägenhet igår och tittade på vilka lösningar de hade valt i deras kök för att få lite idéer men jag vet inte om jag blev så mycket klokare för det. Vi är i alla fall eniga om att vi vill ha ett vitt kök med svart granitskiva men sen om vi ska ha högglans eller inte det vet jag inte ännu. Vet förhoppningsvis mer imorgon efter lunch.

I veckan har jag mailat med den schakt-firma som vi anlitat. Jag trodde efter första mailet att jag hade budgeterat 100 000 kr för lite och hela min värld rasade ihop, eller rättare sagt min kalkyl. Så var dock inte fallet insåg jag ett dygn senare när det andra mailet kom. Jag insåg då att det pris jag fått var inklusive hela avloppssystemet och då stämde min kalkyl, jag hade till och med budgeterat 3000 kr för mycket. Sånt tycker man om! Jag kommer dock inte rekommendera att bygga hus samtidigt som man skriver C-uppsats. Men men gjort är gjort men jag vet att jag kommer att tycka att det är mycket roligare efter jag lämnat in C-uppsatsen om två veckor och kan rikta min (nästan) fulla uppmärksamhet på huset. Har bara en liten kurs kvar nu på hela min 3,5 års långa utbildning!

Jag måste ändå rekommendera att starta en blogg när man skall bygga ett hus. På så sätt kan man skriva av sig. Det är nämligen så att ni snart kommer märka att människor runt omkring er (som inte själva bygger eller köper hus) är speciellt intresserade att höra på era utläggningar om vilken slags värmepump ni tänkt välja eller hur lång slang ni ska gräva ner till jordvärmen. Det är väldigt bra att ha vänner som bygger hus så man har nån att diskutera dessa frågor med. Mina föräldrar får också stå ut med ett antal samtal om dagen för att jag känner att jag vill bolla besluten med nån jag har förtroende för.

Nu ska jag gå och lägga mig och ladda inför morgondagens möte och c-uppsats skrivandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar